Khamis, 1 Jun 2023

Teknik Guna Akaun Luno


Bagaimana cara untuk...? 
Menukar matawang kripto kepada ringgit Malaysia.

Akaun Luno adalah ewallet untuk menyimpan dan melakukan jualbeli crypto secara online. Luno adalah syarikat berlesen dari BNM untuk urusan melibatkan jualbeli dan pelaburan matawang crypto di dalam Malaysia. Mungkin ada yang tidak berminat untuk membeli atau melabur matawang crypto ini. Justeru, tidak ada keperluan dan kepentingan untuk mempunyai akaun Luno.

Bagi saya pula, hanya berminat jika boleh dapat free matawang crypto walaupun sedikit demi sedikit. Kerana bukan melihat pada masa sekarang, tetapi potensi masa depannya. Tujuan membuka akaun Luno adalah untuk kemudahan transfer masuk matawang crypto yang diperoleh percuma dari luar negara. Bagaimana dapat peroleh percuma? Rujuk posting yang lepas berkaitan faucet, mining, farming dan staking crypto.

Apa yang boleh dilakukan dengan akaun Luno?

  1. Jualbeli matawang crypto yang ditawarkan di dalam Malaysia
  2. Transfer keluar dan masuk antara ewallet matawang cypto dari luar negara
  3. Menukar matawang RM kepada matawang crypto terpilih atau sebaliknya
Jika tidak ada tujuan dan matlamat yang jelas, akaun Luno tidak memberi apa-apa faedah. Oleh kerana ada keperluan seperti di atas maka akaun Luno adalah penting kerana ia berlesen di Malaysia. Maknanya, ada jaminan untuk simpanan matawang crypto dan RM daripada hilang atau dibekukan oleh kerajaan Malaysia.

Mungkin jualbeli matawang crypto melalui Luno kurang dilakukan atau tidak ada langsung, kerana naik turun harga matawang crypto tidak menentu buat masa sekarang. Tetapi untuk tujuan transfer masuk dari ewallet luar negara adalah sangat perlu untuk membuka akaun Luno. Kemudian tukar nilai daripada matawang crypto kepada RM supaya dapat di cash out dari akaun Luno ke akaun bank sendiri.

Itu saja tekniknya untuk guna akaun Luno, sebagai satu kemudahan penggunaan dan urusan matawang crypto di dalam Malaysia secara sah.

Buka akaun Luno

Sekiranya anda berminat atau nampak tujuan penggunaannya, serta terlibat dengan apa-apa bentuk pelaburan atau penjanaan matawang crypto sama ada bermodal atau percuma, boleh lah buka akaun Luno ini DI SINI. Pembukaannya percuma saja tanpa apa-apa deposit, namun begitu perlu verified akaun bagi mengaktifkannya.

Kebiasaannya, bila kita tidak ada keperluan atau kepentingan diri tak akan hirau pun sesuatu yang kita tidak tahu mengenainya. Ataupun risau dengan scam, penipuan dalam talian. Perbezaan antara mereka yang bijak dengan yang tidak adalah berhati-hati sebelum percaya dengan sesuatu perkara. Begitu juga dengan hal yang dibincangkan ini. Selama mana kita akan terus berhati-hati sehingga lah kita jumpa jawapan yang jelas sama ada ia benar atau tidak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen skim cepat kaya dan spam tak dibenarkan di ruang ini