Ahad, 21 Mei 2023

Staking Crypto

 


Bagaimana cara untuk...? 
Menggandakan matawang kripto

Staking Crypto adalah satu kontrak bagi meletakkan komitmen ke atas sejumlah matawang crypto yang dimiliki bagi menyokong aktiviti pengesahan transaksi crypto di dalam rangkaian blockchain. Tidak faham tak mengapa, ia mungkin terlalu kompleks untuk difahami. Cukuplah dengan memahami aktiviti staking ini boleh menggandakan lagi pegangan matawang crypto kita di dalam akaun microwallet seperti Faucetpay. Apa yang penting adalah kita boleh membuat untung sama ada dengan farming, mining dan staking matawang crypto ini.

Bagaimana kita boleh melakukan Staking Crypto? 

Ia hanya boleh dilakukan melalui Crypto Wallet atau Microwallet. Salah satu daripadanya adalah melalui microwallet Faucetpay. Di dalam microwallet ini kita boleh staking untuk matawang crypto yang ditawarkan. Bagi Faucetpay ia menawarkan staking untuk matawang Feyora (Fey). Faucetpay banyak menawarkan simpanan untuk pelbagai jenis matawang crypto. Jika mahu tahu lanjut apa yang ada pada Faucetpay, buka akaun Faucetpay secara percuma hanya dengan menggunakan alamat email. Anda boleh layari sendiri fungsi yang terdapat di dalamnya.

Staking crypto tak seperti faucet crypto, pulangan untungnya hanya boleh diperolehi selepas beberapa bulan. Feyora misalnya mengambil masa 80 hari untuk melengkapkan satu pusingan. Apa yang dilakukan dalam staking adalah meminjam matawang crypto kita bagi menyokong pengesahan transaksi bayaran di dalam rangkaian blockchain. 

Ia sama seperti kita melabur wang saham di dalam bank, kita pinjamkan kepada bank untuk dipinjam pula oleh peminjam yang melabur dalam projek ekonomi. Bank dapat untung dari faedah pinjaman ke atas peminjam dan membayar pulangan kepada kita yang memberikan sejumlah wang pelaburan untuk menyokong aktiviti ekonomi.

Bagaimana buat untung dengan Staking Crypto?

Kita cuma memanfaatkan peluang yang ada dengan staking crypto. Setelah mengetahui bagaimana melakukan staking crypto, hanya memerlukan masa 2-3 minit sahaja untuk menekan butang staking dan tunggu 80 hari atau mengikut kontrak yang ditetapkan. Cuma perlu ada modal di dalam akaun terlebih dahulu dan tidak semestikan menggunakan wang sendiri untuk membeli matawang crypto. Kita boleh dapatkannya dengan percuma secara sambilan setiap hari.

Setelah cukup tempoh staking, pulangan akan diperoleh misalnya jika memiliki 600 Feyora boleh dapat sehingga 50 Feyora. Jumlah seterusnya akan menjadi 650 Fey dan kita staking lagi untuk sesi seterusnya. Jumlah akhirnya akan sentiasa bertambah setiap kali staking dilakukan. Menjana keuntungan seperti ini hanya sekadar menggunakan peluang dan bukannya menjadi penjana pendapatan utama kita kerana pulangannya tidak banyak jika modal matawang crypto yang kita miliki tidak banyak.

Pelan jangka masa panjang untuk staking crypto

Ianya seperti kita melabur wang dalam akaun simpanan dengan fix deposit, menetapkan sejumlah wang untuk digunakan oleh bank bagi tujuan pelaburan dalam tempoh antara 3 sehingga 6 bulan. Justeru, staking crypto adalah pelan pelaburan matawang crypto untuk jangka masa panjang. Pusingan staking untuk 80 hari misalnya akan diulang semula bagi sesi berikutnya.

Penglibatan dalam matawang crypto secara santai dan suka-suka sahaja, jika anda mahu serius pun boleh tetapi kena dalami ilmu lebih lanjut lagi supaya lebih yakin. Jika ditanya kenapa saya tidak mahu serius? Kerana saya mahu fokus dan serius dalam pelaburan emas fizikal. Matawang crypto memerlukan rangkaian elektronik dan ia tidak wujud secara nyata seperti mana emas. Emas boleh dipegang dan disimpan, serta nilainya tidak akan luput sebagaimana wang kertas.

Apa yang dilakukan dengan matawang crypto ini adalah dengan menjana keuntungan seperti staking dan setelah hasilnya nanti lumayan atau banyak akan dipindahkan ke akaun peribadi dan ditukar nilai kepada matawang. Kemudian gunakan pula wang itu untuk membeli emas fizikal dan simpan sendiri.

Kesimpulannya

Apabila kita nampak jalan di mana keuntungan boleh dijana secara percuma walaupun sedikit, rebut saja peluang itu. Jika tidak tahu bagaimana melakukannya, belajar bagaimana melakukannya. Staking crypto adalah salah satu caranya dalam pelaburan matawang crypto ini selain farming atau mining dan juga melalui faucet. Tanpa tekanan, tanpa paksaan, lakukannya secara sukarela dan santai.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen skim cepat kaya dan spam tak dibenarkan di ruang ini